مشخصات فنی
نوع: موتور چهار سیلندر خطی دیزلی آب خنک
نوع احتراق: احتراق داخلی
تعداد سیلندر ها: ۴
سیکل سیلندر و قطر: ۹۸×۱۱۰
حجم موتور: ۳۳۱۸ سی سی
توان : ۸۳.۵ اسب بخار در ۲۴۰۰ دور در دقیقه
ابعاد: ۶۷۰.۶×۵۷۷.۷×۷۴۳.۶
ایده های جدید در موتور v3300di
نو آوری/ نتیجه حاصل
سیستم احتراق تزریق مرکزی و چهار سوپاپ (E-CDIS) سیستم کنترل حداکثر گشتاور اورجینال کوباتو/توانایی بالا، مورد تایید قوانین کنترل آلودگی
به حداقل رساندن تولرانس بین رینگ و پیستون با کمک ترموستات کنترل جریان جدید و پوشش MoS2 روی پیستون کاهش تولرانس فضای روغن با سیستم جدید Micro Groove / صدای کمتر
سیستم سرویس تنها از یک طرف و طول عمر بالای روغن(500 ساعت)/ راحتی سرویس و نگهداری
سیستم خنگ کنندگی روغن با پاشش سریع/ قابلیت اطمینان بالا
ویژگی موتور کوبوتا V3300 شماره 8
سیستم تزریق غیر مستقیم
مزایای سیستم تزریق غیر مستقیم
-صدای کمتر
-الایندگی پایین تر
-دود کمتر تحت فشار
کاهش بوی بد ناشی از سوختن دیزل
ویژگی موتور کوبوتا V3300 شماره 9
سیستم تزریق مستقیم
مزایای سیستم تزریق مستقیم
-مصرف سوخت کمتر
-نیاز کمتر به تعویض روغن
-جریان بهتر مایع خنک کننده و نیازمند رادیاتور کوچک تر
-استارت خوردن ساده تر
ویژگی موتور کوبوتا V3300 شماره 10
طراحی های جدید برای موتور V3300DI
سیستم احتراق E-CDIS
چهار سوپاپ برای هر سیلندر
پمپ تزریق و سیستم کنترل گشتاور
تزریق سوخت مستقیم با نازل دو مرحله ای
گرم کننده هوای ورودی
ترموستات کنترل جریان
واشر سر سیلندر فلزی
محفظه میل لنگ دو تکه
پیستون با پوشش مولیدنیوم
خنک کنندگی پیستون با سیستم Oil Jet
پمپ روغن داخلی
ویژگی موتور کوبوتا V3300 شماره 11
سیستم تزریق سوخت مستقیم مرکزی (CDIS)
چهار سوپاپ برای هر سیلندر
نازل تزریق سوخت دو مرحله ای
بدون نیاز به شمع دارای گرم کننده هوای ورودی
ویژگی موتور کوبوتا V3300 شماره 12
ورودی هوا
-پورت های هوای چرخشی
-توربولانس بیشتر در سیلندر
اگزوز
-هر دو سوپاپ متصل به یک پورت خروجی
ویژگی موتور کوبوتا V3300 شماره 13
چینش پورت ها در موتور V3300 DI
دو ورودی هوا اورجینال کوباتو پورت چرخشی و مستقیم
اگزوز تک خروجی دارای کانال آب بین خروجی ها
ویژگی موتور کوبوتا V3300 شماره 15
ترتیب تنظیم سوپاپ ها
برای تنظیم پل
مهرهقفل کن را شل کنید
به ارامی پل را به پایین فشار دهید
پیچ تنظیم را بچرخانید تا سر سوپاپ را لمس کند
مهره قفل کن را سفت کنید
سوپاپ ها را برای مشخصات مختلف تنظیم کنید
ویژگی موتور کوبوتا V3300 شماره 16
نکته مورد توجه در عیب یابی
مسیر انتقال سوخت از زیر کاور سوپاپ ها عبور میکند و میتواند دلیل نشت سوخت به داخل کارتر روغن باشد.
ویژگی موتور کوبوتا V3300 شماره 17
پمپ انژکتور و کنترل گشتاور
تنها موتور ما با محفظه پمپ انژکتور جداگانه (خارج از محفظه کارتر)
سلونوید قطع سوخت استاندارد بر روی پمپ و سیستم کنترل گشتاور
کنترل کننده Boost در مدل های توربوشارژ
ویژگی موتور کوبوتا V3300 شماره 18
محفظه پمپ انژکتور جداگانه (خارج از محفظه کارتر)
سلونوید قطع سوخت استاندارد بر روی پمپ و سیستم کنترل گشتاور
کنترل کننده Boost در مدل های توربوشارژ
ویژگی موتور کوبوتا V3300 شماره 21
جبران کننده Boost
کنترل افزایش فشار در ورودی هوا
هنگامی که فشار بوست کم است، اهرم (2) اهرم چنگال (3) را کنترل می کند تا سوخت و بنابراین دود کاهش یابد.
هنگامی که فشار بوست بالاتر از 1.4 psi است، جبران کننده بوست (1) اهرم (2) را فشار می دهد تا اهرم دوشاخه (3) را آزاد کند و اجازه تحویل سوخت عادی را می دهد.
ویژگی موتور کوبوتا V3300 شماره 22
پمپ انژکتور / برداشتن گاورنر و تایمینگ
- پوشش دنده پمپ انژکتور را بردارید
- چرخ دنده های زمان بندی(تایمینگ) را در ردیف مرتب کنید و فلایویل را قفل کنید
- یک پیچ قفل که روی میل بادامک ببندید
- مهره دنده محرک را بردارید و دنده را بکشید
- مهره های نصب را بردارید و پمپ را بردارید
هنگام نصب مجدد، علامت زمان بندی پمپ را با علامت روی جعبه دنده مطابق شکل (4) تراز کنید.
ویژگی موتور کوبوتا V3300 شماره 23
نازل انژکتور 2 مرحله ای DI
مرحله اول یک احتراق کوچک سوخت است. این سوخت می سوزد و باعث افزایش تلاطم می شود به طوری که بقیه سوخت به طور کامل مخلوط می شوند و قدرت بیشتری را ارائه می دهند و آلایندگی کمتری دارند.
ویژگی موتور کوبوتا V3300 شماره 24
احتیاط
به هنگام تست فقط مرحله اول تست میشود
ویژگی موتور کوبوتا V3300 شماره 25
گرم کننده هوای ورودی
روی منیفولد ورودی نصب شده است
یک شبکه عمودی است
خروجی وابسته به دمای محیط
با اهم متر میتوان تست کرد
3 اهم صحیح است
مدار باز به معنی خرابی است
ویژگی موتور کوبوتا V3300 شماره 26
ترموستات کنترل دما
قابلیت ها
افزایش دمای کمتر
لرزش کمتر
پاسخدهی خوب
شیوه ی کنترل دما:
ترموستات
نوع ترموستات در مسیر:
A دمای مایع خنک کننده
B پرش دما به بالا
C رسیدن به دما
ویژگی موتور کوبوتا V3300 شماره 37
واشر سر سیلندر فلزی
واشر 3 لایه
-2 لایه فعال
-1 لایه درپوش/فلنج
کاهش افت فشار از روی پیچ (بدون نیاز به سفت کردن مجدد)
قابلیت بازیابی بهتر در هنگام گرم شدن و سرد شدن
سطح ضد چسبندگی
ویژگی موتور کوبوتا V3300 شماره 38
انتخاب واشر سر سیلندر
برآمدگی یا فرورفتگی پیستون را در 4 نقطه روی هر پیستون اندازه گیری کنید
میانگین اندازه ها را بگیرید
واشر سر سیلندر را انتخاب کنید
ویژگی موتور کوبوتا V3300 شماره 39
جدا سازی محفظه میل لنگ
1 جعبه میل لنگ یک
2 جعبه میل لنگ دو
3 محفظه روغن (کارتر)
نکته: از بلبرینگ بزرگ تر استفاده نکنید اگر بلبرینگ در جی خوش قرار نگیرد محفظه ها برای نصب هم راستا نمیشوند
ویژگی موتور کوبوتا V3300 شماره 40
پیستون با پوشش دی سولفید مولیبدن
طراحی محفظه احتراق حلقوی
پوشش MoS2 باعث خلاصی کمتر و اتلاف دمای کمتر میشود
استفاه از آلومینیوم کم سیلیکون
علائم پیستون:
T برای توربو شارژ
فلش به سمت پمپ انژکتور
ویژگی موتور کوبوتا V3300 شماره 41
خنک کننده پیستون جت روغنی
شاتون برای عبور روغن به بوش پین سوراخ شده است
بالا ی شاتون برای خنک کردن جت روغنی پیستون سوراخ شده است
ویژگی موتور کوبوتا V3300 شماره 42
میله های اتصال و بلبرینگ
- شماره های شاتون به صورت جفت
- کد رنگ شاتون I.D. (آبی یا زرد)
- کد رنگ پین (آبی یا زرد)
بلبرینگ های میکرو شیار با شیار روغن خور پیوسته
ویژگی موتور کوبوتا V3300 شماره 43
جعبه های بلبرینگ اصلی:
با علامت “Flywheel” در سمت چرخ فلایویل جعبه
شاتون:
اعداد باید ردیف شوند و باید در سمت پمپ انژکتور نصب شوند
پیستون ها:
فلش روی پیستون باید به سمت پمپ انژکتور موتور باشد.
ویژگی موتور کوبوتا V3300 شماره 44
پمپ روغن تروکوئید
داخل جعبه دنده نصب شده است
محرک شده توسط Spline روی میل لنگ