بابکت سل

ویژگی های موتور کوبوتا V3300

مشخصات فنی

نوع: موتور چهار سیلندر خطی دیزلی آب خنک

نوع احتراق: احتراق داخلی

تعداد سیلندر ها: ۴

سیکل سیلندر و قطر: ۹۸×۱۱۰

حجم موتور: ۳۳۱۸ سی سی

توان : ۸۳.۵ اسب بخار در ۲۴۰۰ دور در دقیقه

ابعاد: ۶۷۰.۶×۵۷۷.۷×۷۴۳.۶

ایده های جدید در موتور v3300di

نو آوری/ نتیجه حاصل

سیستم احتراق تزریق مرکزی و چهار سوپاپ (E-CDIS) سیستم کنترل حداکثر گشتاور اورجینال کوباتو/توانایی بالا، مورد تایید قوانین کنترل آلودگی

به حداقل رساندن تولرانس بین رینگ و پیستون با کمک ترموستات کنترل جریان جدید و پوشش MoS2 روی پیستون کاهش تولرانس فضای روغن با سیستم جدید Micro Groove / صدای کمتر

سیستم سرویس تنها از یک طرف و طول عمر بالای روغن(500 ساعت)/ راحتی سرویس و نگهداری

سیستم خنگ کنندگی روغن با پاشش سریع/ قابلیت اطمینان بالا

ویژگی موتور کوبوتا V3300 شماره 8

سیستم تزریق غیر مستقیم 

مزایای سیستم تزریق غیر مستقیم

-صدای کمتر

-الایندگی پایین تر

-دود کمتر تحت فشار

کاهش بوی بد ناشی از سوختن دیزل

ویژگی موتور کوبوتا V3300 شماره 9

سیستم تزریق مستقیم

مزایای سیستم تزریق مستقیم

-مصرف سوخت کمتر

-نیاز کمتر به تعویض روغن

-جریان بهتر مایع خنک کننده و نیازمند رادیاتور کوچک تر

-استارت خوردن ساده تر

ویژگی موتور کوبوتا V3300 شماره 10

طراحی های جدید برای موتور V3300DI

سیستم احتراق E-CDIS

چهار سوپاپ برای هر سیلندر

پمپ تزریق و سیستم کنترل گشتاور

تزریق سوخت مستقیم با نازل دو مرحله ای

گرم کننده هوای ورودی

ترموستات کنترل جریان

واشر سر سیلندر فلزی

محفظه میل لنگ دو تکه

پیستون با پوشش مولیدنیوم

خنک کنندگی پیستون با سیستم Oil Jet

پمپ روغن داخلی

ویژگی موتور کوبوتا V3300 شماره 11

سیستم تزریق سوخت مستقیم مرکزی (CDIS)

چهار سوپاپ برای هر سیلندر

نازل تزریق سوخت دو مرحله ای

بدون نیاز به شمع دارای گرم کننده هوای ورودی

ویژگی موتور کوبوتا V3300 شماره 12

ورودی هوا

-پورت های هوای چرخشی

-توربولانس بیشتر در سیلندر

اگزوز

-هر دو سوپاپ متصل به یک پورت خروجی

ویژگی موتور کوبوتا V3300 شماره 13

چینش پورت ها در موتور V3300 DI

دو ورودی هوا اورجینال کوباتو پورت چرخشی و مستقیم

اگزوز تک خروجی دارای کانال آب بین خروجی ها

ویژگی موتور کوبوتا V3300 شماره 15

ترتیب تنظیم سوپاپ ها

برای تنظیم پل

مهرهقفل کن را شل کنید

به ارامی پل را به پایین فشار دهید

پیچ تنظیم را بچرخانید تا سر سوپاپ را لمس کند

مهره قفل کن را سفت کنید

سوپاپ ها را برای مشخصات مختلف تنظیم کنید

ویژگی موتور کوبوتا V3300 شماره 16

نکته مورد توجه در عیب یابی

مسیر انتقال سوخت از زیر کاور سوپاپ ها عبور میکند و میتواند دلیل نشت سوخت به داخل کارتر روغن باشد.

ویژگی موتور کوبوتا V3300 شماره 17

پمپ انژکتور و کنترل گشتاور

تنها موتور ما با محفظه پمپ انژکتور جداگانه (خارج از محفظه کارتر)

سلونوید قطع سوخت استاندارد بر روی پمپ و سیستم کنترل گشتاور

 کنترل کننده Boost در مدل های توربوشارژ

ویژگی موتور کوبوتا V3300 شماره 18

محفظه پمپ انژکتور جداگانه (خارج از محفظه کارتر)

سلونوید قطع سوخت استاندارد بر روی پمپ و سیستم کنترل گشتاور

کنترل کننده Boost در مدل های توربوشارژ

ویژگی موتور کوبوتا V3300 شماره 21

جبران کننده Boost

کنترل افزایش فشار در ورودی هوا

هنگامی که فشار بوست کم است، اهرم (2) اهرم چنگال (3) را کنترل می کند تا سوخت و بنابراین دود کاهش یابد.

هنگامی که فشار بوست بالاتر از 1.4 psi است، جبران کننده بوست (1) اهرم (2) را فشار می دهد تا اهرم دوشاخه (3) را آزاد کند و اجازه تحویل سوخت عادی را می دهد.

ویژگی موتور کوبوتا V3300 شماره 22

پمپ انژکتور / برداشتن گاورنر و تایمینگ

  1. پوشش دنده پمپ انژکتور را بردارید
  2. چرخ دنده های زمان بندی(تایمینگ) را در ردیف مرتب کنید و فلایویل را قفل کنید
  3. یک پیچ قفل که روی میل بادامک ببندید
  4. مهره دنده محرک را بردارید و دنده را بکشید
  5. مهره های نصب را بردارید و پمپ را بردارید

هنگام نصب مجدد، علامت زمان بندی پمپ را با علامت روی جعبه دنده مطابق شکل (4) تراز کنید.

ویژگی موتور کوبوتا V3300 شماره 23

نازل انژکتور 2 مرحله ای DI

مرحله اول یک احتراق کوچک سوخت است. این سوخت می سوزد و باعث افزایش تلاطم می شود به طوری که بقیه سوخت به طور کامل مخلوط می شوند و قدرت بیشتری را ارائه می دهند و آلایندگی کمتری  دارند.

ویژگی موتور کوبوتا V3300 شماره 24

احتیاط

به هنگام تست فقط مرحله اول تست میشود

ویژگی موتور کوبوتا V3300 شماره 25

گرم کننده هوای ورودی

روی منیفولد ورودی نصب شده است

یک شبکه عمودی است

خروجی وابسته به دمای محیط

با اهم متر میتوان تست کرد

3 اهم صحیح است

مدار باز به معنی خرابی است

ویژگی موتور کوبوتا V3300 شماره 26

ترموستات کنترل دما

قابلیت ها

افزایش دمای کمتر

لرزش کمتر

پاسخدهی خوب

شیوه ی کنترل دما:

ترموستات

نوع ترموستات در مسیر:

A دمای مایع خنک کننده

B پرش دما به بالا

C رسیدن به دما

ویژگی موتور کوبوتا V3300 شماره 37

واشر سر سیلندر فلزی

واشر 3 لایه

-2 لایه فعال

-1 لایه درپوش/فلنج

کاهش افت فشار از روی پیچ (بدون نیاز به سفت کردن مجدد)

قابلیت بازیابی بهتر در هنگام گرم شدن و سرد شدن

سطح ضد چسبندگی

ویژگی موتور کوبوتا V3300 شماره 38

انتخاب واشر سر سیلندر

برآمدگی یا فرورفتگی پیستون را در 4 نقطه روی هر پیستون اندازه گیری کنید

میانگین اندازه ها را بگیرید

واشر سر سیلندر را انتخاب کنید

ویژگی موتور کوبوتا V3300 شماره 39

جدا سازی محفظه میل لنگ

1 جعبه میل لنگ یک

2 جعبه میل لنگ دو

3 محفظه روغن (کارتر)

نکته: از بلبرینگ بزرگ تر استفاده نکنید اگر بلبرینگ در جی خوش قرار نگیرد محفظه ها برای نصب هم راستا نمیشوند

ویژگی موتور کوبوتا V3300 شماره 40

پیستون با پوشش دی سولفید مولیبدن

طراحی محفظه احتراق حلقوی

پوشش MoS2 باعث خلاصی کمتر و اتلاف دمای کمتر میشود

استفاه از آلومینیوم کم سیلیکون

علائم پیستون:

T برای توربو شارژ

فلش به سمت پمپ انژکتور

ویژگی موتور کوبوتا V3300 شماره 41

خنک کننده پیستون جت روغنی

شاتون برای عبور روغن به بوش پین سوراخ شده است

بالا ی شاتون برای خنک کردن جت روغنی پیستون سوراخ شده است

ویژگی موتور کوبوتا V3300 شماره 42

میله های اتصال و بلبرینگ

  1. شماره های شاتون به صورت جفت
  2. کد رنگ شاتون I.D. (آبی یا زرد)
  3. کد رنگ پین (آبی یا زرد)

بلبرینگ های میکرو شیار با شیار روغن خور پیوسته

ویژگی موتور کوبوتا V3300 شماره 43

جعبه های بلبرینگ اصلی:

با علامت “Flywheel” در سمت چرخ فلایویل جعبه

شاتون:

اعداد باید ردیف شوند و باید در سمت پمپ انژکتور نصب شوند

پیستون ها:

 فلش روی پیستون باید به سمت پمپ انژکتور موتور باشد.                                                                    

ویژگی موتور کوبوتا V3300 شماره 44

پمپ روغن تروکوئید

داخل جعبه دنده نصب شده است

محرک  شده توسط Spline روی میل لنگ

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *